נתניהו לשופטי בג"צ: "אם מתווה הגז לא יאושר, מדינות ילכו לאויבנו"

    "אנחנו בדקה ה-90 מבחינת פוטנציאל הגז. כל עיכוב יכול להביע לתוצאות חמורות"
    ישראל פריי No Comments on נתניהו לשופטי בג"צ: "אם מתווה הגז לא יאושר, מדינות ילכו לאויבנו"

    בצעד חריג, הגיע ראש הממשלה נתניהו בעצמו לבית המשפט העליון, בכדי לשכנע את שופטי בג"צ בנחיצות העברת המתווה • העתירה מתמקדת בתקינותו של מהלך עקיפת הממונה ע"י החתימה על סעיף 52, בגינו התפטר השר דרעי

    צילום: Gili Yohanan/POOL
    "אנחנו בדקה ה-90 מבחינת פוטנציאל הגז. כל עיכוב יכול להביע לתוצאות חמורות"
    21:45
    08.05.24
    נתי קאליש No Comments on עדות אישית: "הרב משה הלל אמר בביטחון: תעלו למירון בשמחה רבה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מימוש מתווה הגז המדובר כה רבות – נכנס לישורת אחרונה: ראש הממשלה בנימין נתניהו המכהן גם כשר הכלכלה, הגיע היום בצעד נדיר לבית המשפט העליון, בכדי לנמק בפני שופטי בג"צ את נחיצות אישור המתווה כפי שהציע, ובעיקר, לתת הסבר מניח את הדעת, באשר לשימוש בסעיף 52 השנוי במחלוקת.

    סעיף 52 מאפשר לשר הכלכלה לעקוף את ההליך השגרתי שדורש – במהלכים כגון אלו – את אישורו של הממונה על ההגבלים העסקיים. "אנחנו בנקודת זמן קריטית", ניסה נתניהו לשכנע את נחיצות המהלך שהוביל, "אנחנו בדקה ה-90 מבחינת פוטנציאל הגז. כל עיכוב יכול להביע לתוצאות חמורות".

    בעוד מבקריו סבורים כי נתניהו נכנע לתאגידים ולטייקונים, נתניהו טען כי דווקא הוא נאבק בבעלי העניין. "למרות שהמתווה אושר אין חלופה ריאלית ואם הוא לא יאושר ייגרם נזק ארוך טווח למדינה. אני פה כדי להפחית את החששות של סעיף 52. אינני זקוק לדחיפה כדי לקדם תחרות, אני משקיע במאבק באינטרסים. ללא המתווה אין תחרות ואין פיתוח, אין השקעות".

    "החשיבות של המתווה לביטחון הלאומי והביטחון האנרגטי, וגם למעמדנו המדיני במזרח התיכון ובים התיכון". וכאן עבר להסביר את ההשלכות הכלל-אזוריות, "נאבד את פוטנציאל ייצוא גז עם ירדן, טורקיה, מצרים, הפלסטינים וגם עם האיחוד האירופי. אישור המתווה מהווה מנוף ראשון מבחינה מדינית והוא חיוני למדינה. ישראל נתפשת כמדינה בעלת רגולציית יתר, ולכן אנו עומדים בפני בעיה משמעותית בתחום הרגולציה בגז. מדינות אחרות ילכו לאויבנו וייקחו מהם אז ולכן אנו ברגע מכונן".

    בזמן עדותו של נתניהו, הפגינו מחוץ לבית המשפט כ – 100 בני אדם, במחאה נגד המתווה. בין מגישי העתירה נמנים התנועה למען איכות השלטון, המחנה הציוני, מר"צ וארגונים חברתיים.



    0 תגובות